افزایش ذخایرقابل استحصال هیدروكربورمایع كشوربه بیش از154 میلیاردبشكه
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از گزارش عملكرد شركت ملی نفت ایران، همچنین از ابتدای امسال 833 میلیون بشكه هیدروكربور مایع و 31 هزار و 695 میلیارد فوت مكعب گاز طبیعی قابل استحصال براساس اطلاعات اولیه كشف و در شش ماه نخست سال نیز بیش از 377 هزار متر حفاری و 140 حلقه چاه تعمیر شده است.

بهره‌برداری از كارخانه نمك‌زدایی میدان پارسی با ظرفیت 110 هزار بشكه در روز، بهره‌برداری از طرح توسعه كارخانه نمك ‌زدایی مارون 3 به منظور افزایش ظرفیت این كارخانه از 55 هزار بشكه به 110 هزار بشكه در روز برای فرآورش نفت نمكی میدان‌های مارون و شادگان از اقدام های شركت ملی نفت ایران است.

راه‌‌اندازی واحد نمك‌زدایی آب تیمور با ظرفیت 60 هزار بشكه در روز، بهره‌برداری از 6 حلقه چاه فاز 10 میدان پارس جنوبی، احداث خطوط لوله زیردریایی فازهای 15 و 16 توسعه میدان گازی پارس جنوبی، اتمام احیای 17 حلقه چاه نفت متروكه در مسجد سلیمان و راه‌اندازی مخزن ذخیره‌سازی شماره 38 در پایانه خارگ، از دیگر اقدام های شركت ملی نفت ایران در سال 90 بوده است.

این شركت همچنین در سال‌جاری برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه، بزرگ ترین و پیچیده‌ترین سیستم فوران‌گیر زیردریایی آب‌های عمیق را با مشاركت شركت نفت‌خزر و شركت حفاری شمال در عمق 715 متری چاه خزر نصب و آزمایش كرد.

گشایش مرتفع‌ترین دستگاه حفاری كشور، موسوم به 35 فتح، از دیگر فعالیت‌های امسال شركت ملی نفت است.

این دستگاه با ارتفاع 152 فوت، مرتفع‌ترین دستگاه حفاری كشور است و توان حفاری بیش از 6 هزار متر را دارد.

اقتصام**9189**1561





:: برچسب‌ها: تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: